A broken heart

Blandade känslor, tankar och spekulationer om det mesta just nu;

* Vill kunna prestera bättre i skolan så att man kommer bort härifrån och skaffar sig en ljusare och finare framtid.
* Vill få det bra hemma så att inte banden bryts då ganska snart "flyger iväg på mina egna vingar"..
* Vill inte mista mina vänner p.g.a grundlösa dispyter och andra osämjor.
* Har inte ansett flytt som ett alternativ förut, men har starkt börjat överväga det.
* Folk kan uppfatta mig som överkänslig och tycka att jag överreagerar på alltför mycket. Men på något sätt så måste ni/du/dem helt enkelt acceptera att alla inte är som dig/er/dem. Ni har egentligen ingen aning om hur min uppväxt har sett ut och därav reagerar jag väldigt annorlunda mot va de flesta andra gör.
* Att visa vad jag känner och tycker via känslor är inget som jag anser är värt att kommentera eller driva om.
* Jag säger vad jag tycker vilket jag vet att många inte uppskattar. Men det är bättre att vara ärlig istället för att fega och prata bakom ryggen eller hålla för sig själv. I längden vinner man mycket på det.
* Det som många utomstående personer inte tänker på när de använder kränkande ord (även om detta nu är på en ironisk nivå eller under en ironisk situation) mot någon som de inte känner allt för bra är att just de orden som sägs kan ha, tidigare i den "utsattes" liv, brukats i ett seriöst syfte för att kränka och såra. Det har nästan dagligen förekommit i mitt liv de senaste 5-6 åren. jag BER att folk slutar med detta, visa att ni faktiskt har en gnutta respekt för mig. (Jag vet att jag även kan göra detta ibland jag med, men jag tror mig sällan ha startat själv, helt oprovocerat).

ps.

OM, av förmodan, någon undrar varför jag inte längre är speciellt aktiv i skolan så är det för att min värld helt vänt sig upp och ner sakta men säkert under en väldigt lång period och nu har det kommit till en punkt där kroppen inte längre orkar stå emot allt tryck som skapas runt omkring en.

Sincerely


Kommentarer
Postat av: Dena

Fyfan läskigt lika åsikter vi har :S :P

2010-12-14 @ 23:23:30
URL: http://denadenenda.blogg.se/
Postat av: Fruxo johan toan

Du behöver inte va ledsen rikki rikki :)

mig kan du alltid prata med.

la till din nya msn, har undrat varför du inte vart inne på länge

miss u<3

2010-12-15 @ 02:13:59
Postat av: Prim0

jävla bög

2010-12-18 @ 12:44:06
Postat av: rikkis

moget fredrik!



Vissa växer tydligen aldrig upp

2010-12-18 @ 15:56:39
Postat av: Jesper

väldigt moget fredde :)



kämpa på bara

2010-12-28 @ 14:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0